Värde, effekt och långsiktighet i sin ljudmarknadsföring är i fokus på Guldörats kommersiella spår – och idag avslöjas även de nominerade till Årets ljudkampanj!

Programmet till Guldörats kommersiella heldagspår är äntligen officiellt!
Den tredje av scenerna i årets upplaga av Guldörat fokuserar helt på affärslösningar och den kommersiella potentialen i radio- och poddlandskapet.

Nyckelorden för 2023 är:

  • Värde
  • Effekt
  • Långsiktighet

Moderator för det kommersiella spåret är – liksom förra året – Stefan Widar, försäljningschef på byrån Fluid.

Gör dig och ditt team redo för en fartfylld och fullmatad dag! Detta är perfekt för dig som vill veta allt om, eller är nyfiken på, ljudannonsering inom radio och podd. Du kommer känna dig uppdaterad, inspirerad och underhållen.

Bland annat kommer de kommersiella ljudhusen presentera innovativa och kreativa kampanjer från året som gått. Ledande säljdirektörer samlas för att diskutera hur du kan maximera din marknadsföring i ljudmediet. Profilerade poddkreatörer och annonsörer kommer också att tala om värdet av långsiktighet i samarbeten. Vi har dessutom ett par spännande undersökningar att presentera.

Peter Nilsson, Media Director på AdOn, är moderator för försäljningsdirektörspanelen.

– Det här blir roligt! Som moderator för säljdirektörspanelen ser jag fram emot hur våra största aktörer tycker att mediebyråer och kunder bäst ska använda dem för att bygga kunders varumärken och öka försäljningen.
Jag ser också fram emot att de som lyssnar får möjlighet att effektivt skaffa sig uppdaterad kompetens som bidrar till en konkurrensfördel. Samtidigt blir det spännande att se vem som tar chansen att på ett påläst och inspirerande sätt vinna åhörarnas förtroende i detta rådande konjunkturläge.

Kristoffer Triumf modererar panelen ”Värdet och effekten av poddsamarbeten” och brinner för frågan om långsiktighet och integritet i poddsamarbeten.

– Det känns som det längre podcastsamarbetet har fått stryka på foten för kortare samarbeten, vilket är synd.
Vad kan branschen göra för att ändra på det? Och hur bibehåller man som innehållsskapare sin integritet gentemot sina finansiärer?
Det är några av frågorna jag kommer lyfta i debatten.
Innehållet i sig är förstås viktigast – men jag har längtat efter att få diskutera den kommersiella delen av poddbranschen också.
Det känns fint att Guldörat blir en arena för att diskutera hur vi innehållsskapare kan se till att marknaden överlever och utvecklas.

Tillbaka på Guldörat är Teresa Blomgren, med 27 år inom kommersiell radio. Senast var hon ansvarig för Creative Solutions på Viaplay Group Radio. Hon modererar en session med fokus på hur man når ut med sitt budskap i en föränderlig värld.

– Att vara en del av det kommersiella spåret under Guldörat är en ära.
I en vikande konjunktur är det viktigt att påminna om ljudets närvaro i mediemixen – och att kostnadseffektiva insatser som ger räckvidd är viktigare än någonsin då utvecklingen går framåt med ljudets hastighet.

Anki Berglund, Concept Developer & Project Manager på Bauer Media, var en av initiativtagarna till det kommersiella heldagsspåret. Det lanserades i fjol inför fullsatt publik på Vasateatern – och nu är det dags igen! Förra året introducerades också priskategorin ”Årets ljudkampanj”, som endast köpande kunder av ljudmediet kan vinna.

– Guldörat är en viktig branschdag för alla som verkar i ljudmediet – oavsett om det gäller radio eller podd.
Som kommersiell aktör kände jag att något saknades när vi inte bjöd in den köpande marknaden.
Det fick gehör hos Radioakademin, och förra året lanserades det kommersiella heldagsspåret samt Årets ljudkampanj, vilket fick otroligt fin respons.
Jag hoppas att kunder upplever att programmet känns som en väl investerad tid – det här är det enda tillfället under året att bli inspirerad, uppdaterad och underhållen om allt inom kommersiellt ljud och dess möjligheter.

Se hela programmet för det kommersiella spåret här.
Se vilka som är nominerade till Årets ljudkampanj här.
Köp biljett här

Anna Svensson
Redaktör, Radiomedia AB

Håll dig uppdaterad med oss

Läs fler nyheter, anmäl dig till vårt nyhetsbrev eller köp biljetter till galan idag!