Alla programpunkter på Guldörat 2025

Med ”The Rest Is…”-formaten har brittiska Goalhanger skapat några av världens största poddar om fotboll, historia och politik.
En cirkel, en box och tre toner – det var allt som behövdes för att förnya norska NRK:s största varumärke NRK Nyheter.
Följ med på en resa genom musikformatens utveckling, från breda hits till passionerade nischer som lockar helt nya lyssnargrupper. Vi pratar om hur musik inte bara spelas, utan blir till innehåll som engagerar, berör och skapar succé.
Med den nyhetsfördjupande podden The Daily skapade The New York Times en global succé som inspirerade mediehus världen över att skapa liknande format.
Hur förvandlar man en poddidé till ett format för topplistornas översta skikt?
Amerikanska Radiolab har i över 20 år varit ett av världens mest banbrytande podd- och radioprogram – känt för sin nyfikenhetsdrivna berättarstil, sitt innovativa ljudarbete och sin förmåga att göra komplexa idéer både spännande och mänskliga.
Radio handlar om att skapa ögonblick i nuet - möt och inspireras av kända svenska radioröster som bemästrar denna ädla konst.
Den snabba utvecklingen inom generativ AI förändrar ljudvärlden.
Den svenska poddkartan ritas om i realtid. Idag dominerar millennials lyssnandet – men vad händer när nya grupper och kommande generationer tar plats? Vilka typer av innehåll kommer att krävas för att fånga både dagens och morgondagens publiker?
I en tid där strömningstjänster och on demand-utbud växer och algoritmer styr allt mer av publikens lyssning - kan liveradio fortfarande samla en publik?
Ska poddar låsas in bakom betalväggar eller vara ett öppet, annonsfinansierat innehåll? Vad kommer att vara mest lönsamt för poddaktörer på lång sikt: En bred räckvidd eller lojala superfans som betalar direkt – eller en mix av båda?
Radio har en superkraft: att bygga nära relationer med sin publik. I den här sessionen får du en unik inblick i hur några av landets främsta program gör lyssnarna till en självklar del av innehållet.
Hur kan ett klassiskt radioklipp förvandlas till en rolig, delbar video på sociala medier, även med begränsade resurser?
I samarbete med

Med stöd från











Partner
