Skicka in ditt kommersiella bidrag till Guldöratpriset
Välkommen till anmälningssidan till de kommersiella priserna för Guldöratpriset! Se nedan för priskategorier och kriterier.
Anmäl ert bidrag till en av nedan två kommersiella priskategorier inom Guldörat. Säkerhetsställ att bidraget följer kriterierna nedan och att det har publicerats/sänts under perioden 15 maj 2024 till 18 maj 2025. Sista dag för att skicka in bidrag är 2 juni.
Varje bidrag kan bara tävla i en kategori. Att anmäla ett bidrag kostar 1 500 kronor (plus moms) som faktureras direkt efter att inskickningsperioden är slut med 10 dagars betaltid. Obetalda bidrag diskvalificeras. Ogiltiga och felaktiga bidrag som diskvalificeras faktureras inte.
När du anmält ditt bidrag kommer du få en automatisk bekräftelse. Om du inte fått en bekräftelse inom ett dygn maila till anmalan@radioakademin.org.
Lycka till önskar Guldörats arrangör Radioakademin.
Kommersiella kategorier
Priset går till ett program, en programserie eller ett programinslag som tagits fram för ljudmediet tillsammans med byrå/kund och programledare i radio/podd och som visar på kreativitet, känsla och relevans.
Kampanjen presenteras i en powerpoint där kampanjens syfte och mekanik beskrivs, bakgrund till val av utförande och hur innehållet tagits fram som koncept tillsammans med kund. Presentationen skall innehålla ljudklipp på aktiveringen/arna. Inkludera gärna även data som påvisar kampanjens engagemang tillsammans med en motivering till varför bidraget borde vinna denna priskategori i Guldörat plus en referensbild som symboliserar kampanjen och som kan användas om bidraget blir ett av de nominerade.
Priset går till en kampanj som tagits fram för ljudmediet av byrå/kund i radio och/eller podd och som visar på bevisad effekt, känsla och kreativitet.
Kampanjen presenteras i en powerpoint där kampanjens syfte och mekanik beskrivs, bakgrund till val av utförande, ljudklipp samt kampanjens påvisade effekt, gärna i form av en effektmätning då bevisad effekt ger större möjlighet till nominering och vinst. Inkludera en motivering till varför bidraget borde vinna denna priskategori i Guldörat och en referensbild som symboliserar kampanjen och som kan användas om bidraget blir ett av de nominerade. Filformat: ppt med mp3-ljudfiler. Max 100 MB.Bildformat referensbild: kvadratiskt, 1080 x 1080 pixlar.
Har du frågor?
Tveka inte att kontakta oss för mer information.