Kommersiella kategorier

Årets branded content
Beskrivning och kriterier

Priset går till ett program, en programserie eller ett programinslag som tagits fram för ljudmediet tillsammans med byrå/kund och programledare i radio/podd och som visar på kreativitet, känsla och relevans.

Kravspecifikationer

Kampanjen presenteras i en powerpoint där kampanjens syfte och mekanik beskrivs, bakgrund till val av utförande och hur innehållet tagits fram som koncept tillsammans med kund. Presentationen skall innehålla ljudklipp på aktiveringen/arna. Inkludera gärna även data som påvisar kampanjens engagemang tillsammans med en motivering till varför bidraget borde vinna denna priskategori i Guldörat plus en referensbild som symboliserar kampanjen och som kan användas om bidraget blir ett av de nominerade.

Årets ljudkampanj
Beskrivning och kriterier

Priset går till en kampanj som tagits fram för ljudmediet av byrå/kund i radio och/eller podd och som visar på bevisad effekt, känsla och kreativitet.

Kravspecifikationer

Kampanjen presenteras i en powerpoint där kampanjens syfte och mekanik beskrivs, bakgrund till val av utförande, ljudklipp samt kampanjens påvisade effekt, gärna i form av en effektmätning då bevisad effekt ger större möjlighet till nominering och vinst. Inkludera en motivering till varför bidraget borde vinna denna priskategori i Guldörat och en referensbild som symboliserar kampanjen och som kan användas om bidraget blir ett av de nominerade. Filformat: ppt med mp3-ljudfiler. Max 100 MB.Bildformat referensbild: kvadratiskt, 1080 x 1080 pixlar.

Har du frågor?

Tveka inte att kontakta oss för mer information.

Samarbetspartners