

Svenska nyhetspoddar – hit är de på väg
Guldörat-aktuella New York Times ”The Daily” och andra fördjupande format för nyhets-, samhälls- och utrikesjournalistik förändrade den globala poddmarknaden.
Och många svenska mediehus erbjuder idag samtalsbaserade poddar som på vitt skilda sätt ger lyssnare nya perspektiv och insikter i nyhetsflödet. Vilka lärdomar har aktörerna dragit, vilka strategier har de framåt och vilka unika journalistiska värden ser dei poddformatet?
En panel bestående av Jenny Ågren, producent och programledare för Aftonbladet Daily, Fanny Wijk, programledare för Nyhetsshowen från Göteborgs-Posten, Robin Olin, programledare för Dagens Eko från Sveriges Radio och Gunnar Harrius, programledare för Den nya ekonomin från Dagens Industri diskuterar de nyhetsfördjupande poddarnas potential nu och framåt. Panelen leds av Mattias Hermansson, projektledare och omvärldsanalytiker på Sveriges Radio.
Medverkande

Fanny Wijk

Robin Olin

Gunnar Harrius
